DNB pank

AS DNB pank on era- ja äriklientidele finantsteenuseid osutav Norra kapitalil põhinev Leedu kommertspank. AS DNB pank kuulub Norra suurimale finantsteenuseid osutavale ettevõttegrupile, mis on esindatud 19 riigis üle kogu maailma.

“Paljude aastate vältel on pangasektor laiale avalikkusele seostunud kohmaka bürokraatiamasina ning tähtsate dokumentidega, mida tuleb kooskõlastada, kinnitada ja korraldada. Nüüdseks on see kõik minevik. Praegune pangandus on ratsionaalse mõtlemise ja uute tehnoloogiate süntees. Me kasutame progressiivseid ja töökindlaid tehnoloogiaid, mis võimaldavad optimaalsete aja- ja finantsressurssidega siin ja kohe vastu võtta tähtsaid otsuseid. Info juhtimiseks kasutame dokumendihaldussüsteemi DocLogix, mis on ilmselgelt suurendanud meie tegevuse efektiivsust ja vähendanud infohaldusest põhjustatud viivitusi. Nüüd on dokumendid kindlalt kaitstud ja kontrollitud, info aktuaalne ja lihtsalt juurdepääsetav ning dokumendivoogusid jaotatakse ja töödeldakse elektrooniliste vahenditega. Tänu sellele saame endisega võrreldes veelgi enam pühenduda pangatööle ja klienditeeninduse kvaliteedile. Elektroonilise dokumendihalduse süsteem DocLogix tähendab infohalduse kõrgeid kvaliteedistandardeid, mis võimaldavad meie organisatsioonis edukalt arendada innovatsiooni.”

Jurgita Juškevičienė, Kvaliteedi ja protsessiarenduse osakonna juhataja

Lühidalt projektist

Dokumendihaldussüsteem DocLogix juurutati DNB pangas 2003. aastal. Tollal kasutuses olnud dokumendihaldussüsteemi asendamise tingis DocLogix´u väga lai funktsionaalsus ning võimalus paindlikult ja oma jõududega konfigureerida süsteemi ja seda oma vajadustele vastavalt kohandada. Pärast DocLogix´u juurutamist tundsid pangatöötajad uue dokumendihaldussüsteemi kasu kohe esimestel kasutuskuudel: vähenes paberdokumentide arv, kiirenesid dokumendivahetusprotsessid, vähenesid kulutused paberile ja arhiveerimisele. Nüüdisaegse infohalduse eest vastutavad pangatöötajad pööravad juba 10 aastat suurt tähelepanu protsesside efektiivsuse tõstmisele ja oma tegevuse täiustamisele ning laiendava pidevalt süsteemi kasutusvõimalusi. Igal aastal viiakse üha rohkem dokumente ja protsesse üle dokumendihaldussüsteemi DocLogix. DNB pangas mõjub see positiivselt sisekommunikatsioonile ning klienditeeninduse kvaliteedile ja klientide rahulolule.

Juurutatud lahendus

DNB panga automatiseeritud protsessid

Standardiseeritud, kuid seejuures paindlikud info liigutamise protsessid tagavad suurima võimaliku lisandväärtuse. Dokumendid ja nendega seotud info liigub vastavalt seadistatud reeglitele (automatiseeritud protsessidele), kus:

  • Suure hulga käsitööd teeb süsteem ise (saatmine, teavitamine, hoiatamine, info paigutamine mallidesse jne);
  • Nüüdisaegne kontrollsüsteem hoiatab tehtud vigade või valesti täidetud väljade eest;
  • Olude muutumisel kohandub automatiseeritud protsess olukorraga.

Klientide teenindamisega seotud protsessid

  • Eritingimuste kinnitamine klientidele.
  • Krediidiotsuste kinnitamine ja registreerimine.
  • Klienditeavituste tellimine ja ettevalmistamine.

Klientide teenindamisega mitteseotud protsessid

  • Väljuva/saabuva korrespondentsi registreerimine.
  • Dokumentatsiooni ettevalmistamine mallide abil ning nende dokumentide kooskõlastamine ja kinnitamine (reeglid, töökord, lepingud, allüksuste eeskirjad, töötajate töökohustuste kirjeldused, tegevusülevaadete vormid).
  • Puhkuse- ja komandeeringuavalduste esitamine ja kinnitamine.
  • Arvete kinnitamine.
  • Sularaha kohaletoimetamise/inkassatsiooni tellimuste haldus.
  • Külaliskaartide haldus.
  • Representatiivsete kulude haldus.

Projekti põhifaktid

 

200 000

Aasta jooksul töötleb süsteem umbes 200 000 dokumenti.

 

1 200

Süsteemil on peaaegu 1200 kasutajat.

 

70

Süsteemi kasutab üle Leedu 70 allasutust.

 

30

Süsteemis tegutseb 30 seadistatud panga siseprotsessi.

Projekti tulemused

 

100
100 % läbipaistvus – iga töötaja saab vaadata vajaliku protsessi/dokumendi olekut.

 

60
Tänu süsteemi kasutamisele genereeritakse organisatsioonisiseselt 60 % vähem paberdokumente.

 

60
60 % vähenesid kulud dokumentide printimisele ja nende edastamisele organisatsiooni sees.

 

20
Dokumentide ettevalmistusele kulub 20 % vähem tööaega.

 

3
Otsuste vastuvõtmine kiirenes üle kolme korra.

 

1
Ettevalmistatud mallid ja arusaadav protsess võimaldavad dokumente kohe kvaliteetselt remove ette valmistada.

DocLogix´u juurutamise lugu DNB-pangas Laadi alla PDF
DocLogix website is using cookies to enhance your experience. By continuing to use this site, you agree to the use of cookies. Read more on our privacy policy.